جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
آیین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور آیت‌الله حسینی‌بوشهری در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه

حوزه/ نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام الگوی انسانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه گذشته در مراسم دهه آخر ماه صفر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با اشاره به عظمت نهضت امام حسین (ع)، اظهار داشت: امام حسین (ع) الگویی ماندگار برای تمامی دوران‌های بشریت است.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه پیام ابا عبدالله(ع) برای کل بشریت است، گفت: حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام برای دین‌داران پیام دارد و برای کسانی که در وادی دین‌داری نیستند نیز پیام دارد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیام امام حسین (ع) برای دین‌داران امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: آزادگی و آزادی خواهی یکی از پیام‌های امام حسین (ع) برای کسانی است که دین ندارند و امروز انسان‌های آزاده در جهان از نهضت عاشورا الگو می گیرند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امام حسین (ع) متعلق به یک مذهب یا مجموعه خاص نیست، عنوان کرد: حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام الگوی انسانیت است همان گونه که رسول خدا (ص) الگوی انسانیت می باشد.

وی تصریح کرد: اگر چه هزاران سال از نهضت عاشورا می گذرد اما همچنان الگوهای زندگی امام حسین (ع) در زندگی بشریت موثر است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حادثه عاشورا از پنج عنصر کلیدی و اساسی تشکیل شده است، عنوان کرد: هر گاه در جهان نهضتی به وجود می آید اولین پرسشی که مطرح می شود، این است که رهبر نهضت کیست؟ به عبارتی مردم توجه می کنند چه کسی جلودار این حرکت است.

وی دومین عنصر حادثه عاشورا را اهداف رهبر قیام برشمرد و گفت: یکی دیگر از پرسش‌هایی که مطرح می شود این است که چرا رهبر قیام در این موقعیت زمانی دست به چنین اقدامی زده است؟ این عنصر نیز ادامه راه عنصر نخستین می باشد.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه عنصر سوم را جبهه مقابله با رهبر قیام دانست و افزود: این عنصر به این معناست که چه کسانی اردوکشی کرده اند تا نگذارند این نهضت پیروز شود یا نام و نشانی از این نهضت در صفحه زمین ماندگار نشوند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: عنصر چهارم کیفیت است به این معنا که این نهضت چگونه بوده است و چه خصوصیاتی دارد. پنجمین عنصر نیز دستاورد این قیام چه بوده است و برای امروز جامعه چه پیامی دارد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عنصر اول، عنوان کرد: کسی می تواند در قامت رهبری قرار بگیرد که دارای امتیازات و ویژگی هایی باشد که در افراد عادی و معمولی وجود ندارد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: یک نهضت نیاز به شور، فداکاری و هیجان دارد اگر آن رهبر احیانا در تراز نباشد و نتواند شور و فداکاری ایجاد کند، نمی تواند در جایگاه رهبری مجموعه ای را بسیج نماید و در کنار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: در نهضت عاشورا می بینیم خداوند در حسین ابن علی ویژگی های برجسته ای را جمع کرده است که دوستان و دشمنان نسبت به این ویژگی ها اعتراف دارند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه نفس دارای مراتبی است، گفت: نفس اَمَّاره مرتبه ای از نفس است که انسان را به سوی بدی و کارهای زشت هدایت می کند و اگر نفس اَمَّاره بر انسان چیره شود باعث می شود تا از مسیر الهی خارج شود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مرتبه ای دیگر از نفس، نفس لوامه است، افزود: انسان پس از ارتکاب گناه خود را سرزنش می کند. مرتبه نفس لوامه از نفس اماره بالاتر است.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نفس مطمئنه مصداق بارز آن حسین ابن علی است، خاطر نشان کرد: حسین ابن علی کسی بود که هم خدا از او راضی بود و هم او از خدا راضی بود و در واقع الگوی عالی انسانیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha